Jag om köphets i TV4 ikväll

Ikväll 18/11 kl. 22.40 debatterar jag köphets och konsumtionskritik i Kvällsöppet i TV4. Programmet kan även ses i efterhand i TV4 Play.

Etiketter: , , , , , , ,

5 svar to “Jag om köphets i TV4 ikväll”

  1. Linnea Risinger Says:

    Jag såg dig på tv – du är BÄST! 😀 ❤ ❤ ❤

  2. OnTheTopOfLife Says:

    Tycker att det var en klar och bra debatt, Boris Lennerhov VD:n för GeKås är en bra representant för en sann köpman, en köpman som idag det är lika få av som stjärnor på en dagshimmel.

    Akademikerna på kedjornas exklusiva ”Head Office’s” styr dagligvaruhandeln, begreppet köpman är snart helt borta och konsumenten styrs av ett cyniskt mediabrus som ropar efter tittarsiffror, och konsumtion av media där det säljs banner reklam så man spyr.

    Vad sjutton Kronofogden hade där och göra kan man ju undra. De beklagar sig bara om hur många betalningsförelägganden som utfärdas, när sanningen är en helt annan. De statligt anställda tjänstemännen på denna ”välta hellre än hjälpa” myndighet vill bara behålla sitt jobb, och få mer resurser för varje budgetår som går, och bli än mer polisiära in sin tjänsteutövning.

    Kronofogden är just den myndighet som sitter på 2 stolar, de säljer sina kreditupplysningstjänster (offentlighetsprincipen) till kreditinstitut som i sin tur tjänar pengar på att driva in pengarna. Cirkeln är sluten och konsumenten fångad i ett järngrepp. Sen finns ju alltid det skuldsanering i kommunen när topplånen på villan inte längre kan finansiera Thailands semestern…..

    Är det ingen som pratar om den VERKLIGA överkonsumtion som INTE drivs genom kontokorts och materialism hysterin, nämligen svarta inkomst sektorn. Det är ju den som betalar hela kalaset. Sossarna är de som lagt grunden till det samhälle vi fått ärva. De har inget kvar att luta sig emot, nu är det dags att låta en ny generation ta eget ansvar, där hade faktiskt debattören

    Kör på Göran, jag kommer att tala mig varm över dagen som kommer snart, då vi inte skall konsumera, mer än syre, och kanske läsa en bok eller blogga!

    MVH

    OnTheTopOfLife

  3. Göran Hådén Says:

    Tack, Linnea! 🙂

  4. David Berglund Says:

    Det är bra att du finns. 🙂

    Krama dig själv och yttre rymden från mig. Hoppas på att få besöka dig snart igen.

  5. Anonym Says:

    Hej!

    Såg dig i Kvällsöppet och var tvungen att googla dig lite för att jag tyckte du hade så vettiga åsikter. Själv har jag kommit till den befriande insikten att lycka är helt oberoende av materiella ting och tycker mig höra fler och fler i min omgivning som säger samma sak.

    Kärlek och respekt!

Kommentera

