Köp mindre – lev mer!

Idag är det En köpfri dag. Handla genom att inte handla!

Vodpod videos no longer available.

Dagen till ära har jag tillsammans med Grön Ungdoms språkrör Jakop Dalunde skrivit en debattartikel om saker som är bra för både miljön och lyckan. Den finns publicerad här.
En intervju med mig om En köpfri dag finns publicerad här.

Som talesperson för En köpfri dag i Sverige har jag också intervjuats av TT, vilket publiceras i en rad tidningar idag, bland annat GP, NSK, BLT, NVB
Folk på stan var positiva till En köpfri dag när GP TV filmade.

Idag vid det symboliska klockslaget 11.55 kommer En köpfri dag i Göteborg att uppmärksammas på Kungsportsplatsen genom en klimatkör som sjunger nya texter till kända melodier, samt hundratals leksaker som demonstrerar…

Om ekonomins villkor krockar med naturens villkor, så är det väl rimligen ekonomins villkor som måste ändras. Eller?
Forskning visar dessutom att människor med materialistiska värderingar är mindre lyckliga än andra.

Etiketter: , , , , , , ,

5 svar to “Köp mindre – lev mer!”

  1. Glad köpfri dag! | Jakop Dalunde Says:

    […] köpfri dag! 28 november, 2009 av Jakop Dalunde Lämna en kommentar » Jag och Göran Hådén önskar i glad köpfri dag i Fria […]

  2. Sara Svensson Says:

    Heja heja!
    Själv har jag firat genom att inte köpa någonting idag, och inte äta någonting under de senaste 23 dagarna. Climate Justice Fast!
    Ses vi i Köpenhamn? Snygg och bra blogg förresten!

  3. Göran Hådén Says:

    Hej Sara!

    Tack för berömmet 🙂 Fascinerande med hungerstrejken! Självklart kommer jag till Köpenhamn, jag ska representera Federation of Young European Greens där under hela mötet.

    Vi ses!

  4. Den mest ekologiska varan är den vara du aldrig köper « En köpfri dag Says:

    […] för En köpfri dag igår. Jag smög in en drös länkar i gårdagens inlägg och här gör jag samma sak, med en del av det som tillkommit sedan sist (en länk per […]

  5. Ny mediaskörd « Hållplats Hådén Says:

    […] Hållplats Hådén Mest om klimat, men även om lycka och andra gröna frågor « Köp mindre – lev mer! […]

Kommentera

