Bloggens bästa

Imorgon, måndag 1 mars, fyller den här bloggen ett halvt år. Samtidigt börjar våren på vårt norra halvklot. I alla fall enligt almanackan 🙂

Dagen till ära tänkte jag dela med mig av lite statistik och tips om gamla inlägg. Alla länkar i mina bloggtexter som nedan öppnas i egna fönster, så det är bara att klicka på.

Först tänkte jag välja ut några av de bästa inläggen hittills, men insåg snabbt att det inte låter sig göras. De flesta inlägg är i alla fall fortfarande aktuella – ett tips är att söka med hjälp av ”kategori” här till höger.

För er som aldrig träffat mig, kanske det kan vara intressant att se mig kommunicera i annat än skrift, till exempel i debatterna om överkonsumtion i SVT och framför allt TV4 som finns här.

Det mest kommenterade inlägget hittills är: Lista på regeringens usla klimatpolitik
Det näst mest kommenterade inlägget är: Globala opinionen stödjer radikalare klimatpolitik
Det tredje mest kommenterade inlägget är också det klart mest lästa, troligen för att det länkades så mycket att det låg rätt länge på förstasidan på knuff.se, nämligen Annons: President sökes!

Övriga inlägg som läses särskilt mycket är allt om klimatkrisförnekare, men givetvis även aktuella och spektakulära ämnen.

På lyckoforskningsfronten finns det tre inlägg som kan vara särskilt bra att börja med:
1. De enklaste lyckotipsen
2. Den bästa lyckoboken
3. En käck och kort lyckofilm

Kolla också in den mest ögonbrynshöjande bilden, sången och föreningen.

Flest klickar sig hit från  Twitter, Facebook och stora bloggar som jag ofta länkar till.

Det klickas relativt sällan på länkarna, men några av de mest klickade någonsin är EU:s tecknade superhjälte Captain Euro, Det flygande spagettimonstret, 100 trender för år 2010, vargfakta, samt min debattartikel om regionens klimatpolitik i GP.

Det folk främst har sökt på för att hamna här (förutom mitt och bloggens namn) är: ett liv som gris, tvågradersmålet, 350.org, bamse och rasism. Några andra frekventa sökord har varit ”sovrumstapeter”, ”Ensam” och ”michael jackson nobelpris”. På stark uppgång är ”bamse” och ”bamse kommunist” 🙂

Intressant? Andra om , , Göran Hådén, Hållplats Hådén, , .

Etiketter: , , ,

2 svar to “Bloggens bästa”

  1. Är nu den mest länkade MP-bloggen « Hållplats Hådén Says:

    […] Det här blir inlägg nr 300 på 300 dagar sedan jag startade den här bloggen. Tack alla som på ett eller annat sätt bidrar till eller intresserar sig för mina dagliga inlägg! […]

  2. Hållplats Hådén 1 år « Hållplats Hådén Says:

    […] det första halvåret gjorde jag en sammanfattning. Sedan dess har Hållplats Hådén blivit en väldigt länkad blogg. Jämfört med […]

Kommentera

