Jag hade fel

När jag började engagera mig politiskt förra årtusendet så trodde jag att det viktigaste var att ha bäst argument. Ack vad jag bedrog mig.

Jag har dock inte gett upp hoppet om att fakta åtminstone ska få en mer framträdande roll i politiken. Därför tycker jag att statsvetaren Henrik Oscarssons förslag om att skicka ut partiernas valmanifest till alla väljare vore jättebra. Jag har själv tänkt i liknande banor tidigare.

Intressant? Andra om och

Etiketter:

Ett svar to “Jag hade fel”

  1. John Wright Says:

    Hej!

    Bra idé i princip att skicka ut valmanifest till alla, med undantag från att det är en kostnad och miljöbelastning, och om det skedde, borde det finnas en klar regel för vilka partiers valmanifest som finge ingå, hur långa de fick vara, så att det blir rättvist.

    Skulle ens minst 30 procent av väljarna läsa minst 50 procent av texterna, skulle det nog bli en bra folkbildningsinsats.

    Allt Gott John

Kommentera

