Två nya klimatfilmer med mig

På världsmiljödagen 5 juni är det premiär för fyra nya klimatfilmer, varav jag är med i två – huvudsakligen som intervjuad, men till viss del även som sångare och skådespelare 🙂

Den ena filmen handlar om klimataktivism och den andra om kopplingen mellan lycka, miljö och konsumtion. Jag har fått tjuvkika på dessa filmer i sin helhet och kan intyga att de är mycket sevärda! Filmen om klimataktivism valdes ut att ha smygpremiär på Vetenskapsfestivalen i Göteborg nyligen.

Jag kommer även att delta i efterföljande panelsamtal för respektive film. Det hela går av stapeln på Bio Roy i Göteborg (Avenyn nära Götaplatsen) kl. 11-17 lördag 5 juni. Inträde endast 40 kr.

Filmerna är gjorda av Färnebo folkhögskolas årslånga klimatfilmkurs i samarbete med FilmCentrum Väst.

Trailers till ”mina” filmer:

Filmernas hemsida finns här, biljett kan bokas här och facebook-event finns här.

Intressant? Andra om engagemang, grön omställning, , , , ,

Etiketter: , ,

2 svar to “Två nya klimatfilmer med mig”

  1. Niclas Says:

    Åhh de verkar ju sjukt bra. Jag gillar hur du fick rollen som experten i första filmen:)

  2. Klimatfilmer für alle « Hållplats Hådén Says:

    […] Klimatfilmer für alle Av Göran Hådén De nya klimatfilmerna jag är med i finns nu tillgängliga i sin helhet på klimatfilm.se! Direktlänk här till ”Nu jävlar” och ”Rea på lycka”. Lite mer info om filmerna har jag tidigare skrivit här. […]

Kommentera

