Är nu den mest länkade MP-bloggen

Upptäckte just att jag sedan ett tag tillbaka verkar ha den mest länkade bloggen skriven av en miljöpartist. Lite oväntat, men kul!

Statistiken utgår ifrån Bloggportalen, där drygt 88 000 svenska bloggar är registrerade. Hållplats Hådén är där dessutom tvåa i kategorin vetenskap, tvåa i kategorin djur och femma i kategorin miljö, bland de ideella bloggarna.

Jag trodde annars att gröna toppbloggare som Maria Ferm, Birger Schlaug och klimatmagasinet Effekt skulle vara mer länkade, men det kan ju variera lite över tid också.

Eftersom min blogg bara funnits sedan september så visar Politometern ett annat resultat, eftersom de mäter antalet inlänkar sedan flera år tillbaka, dock med viss viktning som ger nyare inlänkar större tyngd.

Jag får dock ändå slänga in en brasklapp om att andra mätningar kanske kan ge ett resultat som är lite annorlunda, eftersom alla bloggar inte är registrerade på Bloggportalen. Men eftersom de största MP-bloggarna och väldigt många andra är med där så borde det stämma rätt bra.

Det här blir inlägg nr 300 på 300 dagar sedan jag startade den här bloggen. Tack alla som på ett eller annat sätt bidrar till eller intresserar sig för mina dagliga inlägg!

Intressant? Andra om , , Göran Hådén, Hållplats Hådén, , ,

Etiketter: ,

10 svar to “Är nu den mest länkade MP-bloggen”

  1. Pierre Ringborg Says:

    Bra sprunget Göran! Du tillhör en av mina favoriter!

  2. jakob Says:

    Grattis!

  3. Göran Hådén Says:

    Tack!

  4. Torun Says:

    Men gud vilken fin bild Göran! Man kan ju inte annat än bli glad :))

  5. Anki Says:

    Keep up the good work!

  6. Rickard Arvidsson Says:

    Bra jobbat!

  7. Kjell Stjernholm Says:

    Grattis! Du gör verkligen ett ambitiöst jobb med din blogg!

  8. Göran Hådén Says:

    Tack igen! 🙂

  9. Rebecca MW Says:

    😮 Wow!! 300 inlägg på 300 dagar… Vilket jobb du har lagt ned!! Mycket imponerande. Riktigt kul att det lönat sig – Grattis!! Och som Anki sa ovan: Keep up the good work!

  10. Hållplats Hådén 1 år « Hållplats Hådén Says:

    […] det första halvåret gjorde jag en sammanfattning. Sedan dess har Hållplats Hådén blivit en väldigt länkad blogg. Jämfört med halvårssammanfattningen kan jag också notera att det allra vanligaste sökordet […]

Kommentera

