Valpejl – om mina svar

SVT och SR:s valpejl.se är en guldgruva för den som vill se vad riksdagskandidater tycker. Det är också en guldgruva för SVT och SR, som nu kan göra nyheter hela valrörelsen baserat på uppgifter som kandidaterna frivilligt lämnat över.

S och FP har föga förvånande instruerat sina kandidater hur de ska tycka, medan vi miljöpartister har tyckt till var för sig.

Man kan också testa vilket parti man ligger närmast baserat på 50 frågor, varav inte en enda handlar om djurrätt, lyckoforskning eller kortare arbetstid och bara någon enstaka om miljö. Så det enda jag kunde ange som hjärtefråga var höjd bensinskatt och fler folkomröstningar. Trots det fungerade deras partikompass relativt bra för min del, förutom att inte heller det här testet verkar hantera Piratpartiet på ett vettigt sätt.

Den riksdagskandidat i hela landet vars åsikter var mest lika mina i valpejls enkät var min kollega i MP Göteborg, Lise Nordin. Av de drygt 2000 kandidater som besvarat enkäten var det dock ingen som matchade mina svar mer än till 85 procent, så mina åsikter verkar vara ganska unika 🙂

Intressant är också att jag enligt denna enkät håller med partiet mer än jag håller med de allra flesta av partiets riksdagskandidater…

Min presentation, åsikter och andra avslöjanden om mig finns nu alltså samlat här.

Fotona på mig i det här inlägget är tagna av Nanny Ålander.
Mer om valpejl: S V T

Intressant? Andra om , Göran Hådén, , ,

Etiketter: , , ,

Ett svar to “Valpejl – om mina svar”

  1. Hållplats Hådén 1 år « Hållplats Hådén Says:

    […] Intressant? Läs mer om min politik här. […]

Kommentera

