Ny bok avslöjar mycket om mig

Om du är nyfiken på att läsa långa personporträtt av bland andra mig, Dalai Lama eller Bodil Jönsson (som skrev Tio tankar om tid), så finns nu den möjligheten i den nya boken Hejdå ekorrhjulet! Människor som går mot strömmen.

Boken lanserades på bokmässan i Göteborg i helgen och är skriven av Thomas Lerner som jobbar på DN insidan. Idén till boken kom från en artikelserie som DN hade förra hösten om just bokens titel.

Kapitlet om mig heter ”Göran Hådén – köper mindre för att öka lyckan”. Där avslöjas både det ena och det andra om min bakgrund, nutid och tankar🙂 Hela boken är mycket intressant, välskriven och kan beställas här.

Intressant? Andra om , , ekonomi, , ,

Etiketter: ,

7 svar to “Ny bok avslöjar mycket om mig”

  1. Bengt Bivrin Says:

    Boken kan också köpas på http://www.bokus.com (som inte är ett Bonnierföretag), där den också är lite billigare.

  2. Gunnar Says:

    Står det något för dem som inte är försörjda av sina föräldrar rörande det här med att ta sig ur ekorrhjulet? För de som måste arbeta för att försörja sig alltså, och alltså inte för de som är ekonomiskt försörjda av andra och således kan fokusera på att vara lyckliga på heltid?

    • Göran Hådén Says:

      Kort svar till Gunnar: Ja!

      Givetvis är det lättare att gå mot strömmen för de som haft tur med det ekonomiska, men det är möjligt att göra positiva förändringar för de allra flesta. Ett enkelt exempel är att minskad konsumtion gynnar både individen och världen.

      De som försöker välja bort ekorrhjulet verkar i allmänhet göra det både för sin egen och andras skull.

  3. Helena Says:

    Gunnar:Jag har snart tagit mig ur ekorrhjulet och jag har inte en massa pengar…men jag kommer få….lösningen ligger i att fundera över livstil, konsumtion och ägande mm.

    Jag bygger ett hus på hjul som jag ska bo i permanent, jag skriver om det på min blogg.

  4. Hur vill du leva ditt liv? « Hållplats Hådén Says:

    […] några veckor sedan tipsade jag om den nya boken ”Hejdå ekorrhjulet! Människor som går mot strömmen”, med personporträtt av bland andra mig och Dalai […]

  5. Göran Hådén » Jag kandiderar till riksdagen Says:

    […] Jag har bland annat varit biträdande kommunalråd, ledamot i MP riks partiprogramsgrupp, sammankallande i riksvalberedningen, styrelseordförande för Klimataktion och talesperson för En köpfri dag. […]

  6. Jag kandiderar till riksdagen | Hållplats Hådén Says:

    […] Jag har bland annat varit biträdande kommunalråd, ledamot i MP riks partiprogramsgrupp, sammankallande i riksvalberedningen, styrelseordförande för Klimataktion och talesperson för En köpfri dag. […]

Kommentera

