Uppdateringar

Oktober. Årets längsta månad. 31 dagar och en timme tack vare övergången till vintertid.

Idag är det bland annat positiva dagen, FN:s dag för äldre och vegetariska världsdagen. Skulle du missa att uppmärksamma djuren idag, så följer Lantbruksdjurens dag imorgon och Djurens dag nu på måndag 🙂

10-10-10, det vill säga den 10 oktober 2010, arrangerar 350.org en gigantisk klimataktionsdag. Hittills planeras över 5000 aktiviteter i nästan alla världens länder. Tanken är att göra något konkret och lokalt för klimatet, till exempel plantera träd, installera solceller eller starta ett nätverk för omställning i din kommun.  Tänk globalt – agera lokalt! Anmäl dig här om du vill vara med.

Nu är det för övrigt helt klart att jag blir vald till ordinarie ledamot för Miljöpartiet de gröna i Västra Götalands regionfullmäktige. Jag har tidigare skrivit om vad vi bör göra i regionen här. Det enda större folkvalda parlamentet i Sverige är faktiskt riksdagen.

Jag har aldrig tyckt att antalet personkryss är ett särskilt bra sätt att mäta en persons lämplighet att bli vald på, så det är svårt att analysera att jag fick totalt drygt 400 personkryss i Göteborgs kommun trots att jag inte drev någon personvalskampanj.

Men eftersom jag är så pass road av siffror så kan jag inte låta bli att notera att jag fick större andel kryss än flera ministrar och många riksdagsledamöter… Eller mindre än många andra, det beror ju helt på vilka man jämför med. All statistik finns i alla fall på val.se

Etiketter:

Kommentera

