Arbetslinjen hot mot lyckan och miljön

Jag har tidigare uppmärksammat att kortare arbetstid är mycket bra för miljön.

Nu konstaterar jag att sömnkvalitén är klart viktigare än inkomstnivån för ens välbefinnande. Vilket motiverar det här inläggets rubrik.

Källa: Kahneman m fl. (2004) A survey method for characterizing daily life experience. Science

Tips för bättre sömn har jag tidigare skrivit om här. Att samhället tidsmässigt bör anpassas till fler än de morgonpigga kan ni läsa om här.

Tips för bättre miljö har jag också skrivit om någon gång har jag för mig – nu har jag skrivit 500 inlägg på den här bloggen, så något av dem har säkert berört ämnet miljö 🙂

Intressant? Andra om politik, samhälle, , , , lycka, hälsa

Etiketter: , ,

Ett svar to “Arbetslinjen hot mot lyckan och miljön”

  1. Göran Hådén Says:

    Sömniga bilförare är också betydligt farligare än vi tror:
    http://svt.se/2.22620/1.2280251/somniga_forare_farligare_an_vi_tror

Kommentera

