Vad pissoarer kan lära oss om att rädda världen

Maria Wetterstrand och Johan Rockström säger att den kanske mest intressanta miljöföreläsning de någonsin bevittnat hölls av en sociolog. Korsbefruktningar mellan vetenskaper är en guldgruva för kreativitet och nya avgörande insikter.

Med det i ryggen rekommenderar jag starkt att ni tar del av följande korta föreläsning om vad beteendeekonomin kan göra för politiken.

Då får ni också veta mer om varför jag inte länkade till Johan Rockström ovan, samt varför de flesta av er inte kommer att se föreläsningen nedan trots att ni tycker den verkar intressant 🙂

Etiketter: ,

3 svar to “Vad pissoarer kan lära oss om att rädda världen”

  1. Helena Karlfeldt Says:

    De flesta kommer inte att se den eftersom den är 18 min lång, och så mycket tid brukar man inte orka lägga ner på ett Youtube-klipp. Men att skriva att vi inte kommer att titta på den orsakar antagligen att fler tittar på den än om du inte hade skrivit så.

    Jag vet dock inte om något av detta framgick ur klippet. Det var å andra sidan intressant, så jag ska försöka få ändan ur och få tag på boken. Det är tydligen komplicerat eftersom den inte finns på biblioteket vare sig på engelska eller svenska, och inte heller som gratis ebok.

  2. Göran Hådén Says:

    Ja, tyvärr är ju tålamodet vid datorn inte alls lika stort som framför tv:n.

    Angående boken så kan du väl be biblioteket att ta hem den?

  3. Helena Karlfeldt Says:

    Angående tålamodet, så tror jag helt enkelt att jag får köpa boken istället. Den finns nog billigt på Pocket shop.

Kommentera

