Invald i partiprogramsrevideringsgruppen

Miljöpartiet de grönas partiprogramsrevideringsgrupp blev jag idag invald i tillsammans med Maria Wetterstrand, Lennart Olsen, Frida Johnsson, Anders Åkesson, Anna Norrman och Yvonne Ruwaida. I en process som ger alla medlemmar möjligheter att påverka på allvar ska vi skriva ett nytt partiprogram till kongressen 2013.

Jag fick igenom rätt mycket ändringar redan till det nuvarande partiprogrammet som antogs 2005, men nu ska jag alltså vara med och skriva grundförslaget.

Partiprogrammet måste balansera mellan behovet av konkreta förslag och en ödmjukhet inför hur oviss framtiden faktiskt är. Jag lär återkomma ett antal gånger under processens gång med vidare info och frågeställningar.

SVT , SR och VF har publicerat artiklar om att jag blivit invald.

Etiketter: ,

Ett svar to “Invald i partiprogramsrevideringsgruppen”

  1. Miljöpartiet och välfärdens framtid « strötankar och sentenser Says:

    […] MP. Förutom nya språkrör i partiet, ungdomsförbundet och studentförbundet ska partiprogrammet revideras. Dessutom ska ett par rådslag hållas under mandatperioden för att utveckla […]

Kommentera

