Ibland går det snabbt

”Varför finns A-ekonomi” bloggade jag om för 17 dagar sedan. Jag hade då inte sett någon lyfta frågan sedan 2006, men jag uppmanade läsare att höra av sig med synpunkter till SVT.

Idag meddelar SVT att A-ekonomi läggs ner efter 21 år. Det är givetvis inget bevis för att mitt blogginlägg hade någon som helst betydelse för det beslutet – men det är ett väldigt lustigt sammanträffande 🙂

44 personer spred mitt blogginlägg på Facebook. SVT kan således ha fått ett och annat samtal, vilket i journalistiska kretsar kan betraktas som en folkstorm.

Nu kan ju 17 dagar verka som en kort tid för att fälla A-ekonomi, men i jämförelse med att det tog just 17 dagar att fälla Mubarak i Egypten sedan protesterna bröt ut på allvar så… 🙂

Nu ser vi fram emot A-ekologi istället!

Etiketter: , ,

Kommentera

