Mänsklighetens åsikter

Källa: den globala undersökningen Nation Brands Index (NBI) 2008, där 20 000 människor i 20 länder har svarat. De svarande är över 18 år och utgör ett representativt tvärsnitt av befolkningen i länderna, även om de – i och med att de besvarat en webbenkät – måste ha tillgång till internet och vara läskunniga på landets språk.

Svaren har avgivits på en skala 1-7, där 7 innebär att fullt ut hålla med om påståendet.

Etiketter:

3 svar to “Mänsklighetens åsikter”

  1. Helena Karlfeldt Says:

    Hur har man i undersökningen förhållit sig till sådana fenomen som ”social önskvärdhet”?

  2. Göran Hådén Says:

    Vet ej, det kanske framgår i studien via länken.

  3. Anonym Says:

    5,4 på att radikalt förändra sin livsstil för miljön va ju upplyftatnde, att dock så många hänger upp sin moral på något bisarrt sagoväsen är ju dock lite mer bekymmrande,,,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: