Hellre kortare arbetstid än högre lön

Reklamen ger oss dyrare varor, sämre miljö och ständig propaganda om att vi inte duger. Men trots all reklam vill många hellre ha kortare arbetstid än högre lön.

Källa: Christer Sannes bok Keynes barnbarn (2007). Material från FSI, Forskningsgruppen för Samhälls- och Informationsstudier.

Däremot kan bara en av sex svenskar tänka sig att individuellt sänka sin arbetstid (Sanne 1995). Flockdjuret människan…

Etiketter:

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: