Tolva på EU-listan

For a happier Europe!Efter Miljöpartiets beslutande medlemsomröstning blev jag tolva på valsedeln till EU-parlamentet. Det gör mig till den högst rankade västernorrlänningen bland partier som har EU-parlamentariker idag.

I helgen laddade jag i Bryssel på möte med European Green Party och gröna kandidater till Europaparlamentet från hela EU.

40 gröna runt om i landet fick stå med på Miljöpartiets EU-lista. Vi kommer faktiskt vara två personer från Östanbäcksgatan i Härnösand på listan då även Tomas Frejarö tog sig in på plats 25. Det kan jämföras med att det ingen från 4 av Sveriges 6 största kommuner kom med på listan…

EU har mycket makt så jag hoppas vi får många att gå och rösta 25 maj. Jag och MP kommer fortsätta kämpa hårt för att vi ska ta ett större ansvar för vad vi lämnar över till våra barn och barnbarn.

En artikel om min EU-kandidatur i Tidningen Ångermanland finns här.

Etiketter: ,

2 svar to “Tolva på EU-listan”

  1. Fredrik Warberg Says:

    Gott jobbat, Göran. Lycka till.

  2. Göran Hådén Says:

    Tack Fredrik!

Kommentera

