Invald i partistyrelsens arbetsutskott

I helgen valdes jag till ledamot i partistyrelsens arbetsutskott (ps-au) för Miljöpartiet de gröna på riksnivå. Arbetsutskottet består av sju ledamöter och är den beslutsnivå i Miljöpartiet som först hanterar övergripande politiska och organisatoriska vägval, m.m.

Övriga ledamöter i arbetsutskottet är ministrarna Åsa Romson, Gustav Fridolin och Per Bolund, sammankallande Jon Karlfeldt, vice sammankallande Karin Thomasson, samt Miljöpartiets ena gruppledare i riksdagen, Maria Ferm.

Nu när jag inte kan skänka bort halva riksdagslönen, så får jag i alla fall fortsätta att ge av min tid – för en grönare värld. Arbetsutskottet är inget heltidsuppdrag, men ett mycket bra uppdrag, så jag känner mig både glad och hedrad över förtroendet!

Media om att jag blivit invald: , SR och TÅ:s ledare.

Kommentera

